Thursday, December 15, 2011

Kebaya Untuk Disewakan Free :)

AsSalam, bloggers...

Thank you for all comments on THIS POST pasal me nak sewakan baju kebaya kahwin untuk bloggers...
Dah ramai yang tanya pasal kebaya tue camne... 
Bukan setakat kat komen je, siap email plak :)
Anyway, thanks to all and sorry lum sempat reply...




Well, okay, plan nak bagi pinjam kat B2B yang akan berkahwin 2012 starting dari bulan March.
Sebetulnye baju kebaya ada banyak, tapi yang saya nak pinjamkan 3 set baju nie la:




SET KEBAYA A

Soft brown-based with gold and red beads...
Panjang kebaya sampai lutut.
Long sleeve, kerawang cantik kat leher, bahagian depan+belakang, shoulder, dan tangan.
Kebaya nie transparent dan sesuai untuk tema kahwin soft brown, red, gold-red, insyaallah inner akan saya siapkan juga. Kalau nak kemban saya ada kemban merah, gold, soft brown, dark brown. Kalau nak inner cotton lengan panjang bole saya siapkan warna2 yang sesuai.
Bottom yang saya ada adalah kain songket warna brown-based+red (siap jahit terus pakai je) red-based+blue (siap jahit dah jadi skirt)
Tudung & veil, sekarang nie belum ada lagi, saya plan nak siapkan sebelum Mac 2012 nie, kaler dark brown...
Baju untuk lelaki: sesuai ngan kat gambar tengah tu... ala2 Sundanese/Javanese coz hari tue kahwin kat sana...
Bottom lelaki saya siapkan seluar satu set ngan baju & songket yang sama ngan perempuan, plus tanjak daripada songket corak yang sama.






SET KEBAYA B
Dark brown-based with gold, red, and blue beads...
Panjang kebaya sampai lutut tambah extra 'ekor' meleret sampai lantai....
Long sleeve, kerawang cantik kat leher, bahagian depan+belakang, shoulder, pinggang,dan tangan.
Kebaya nie transparent dan sesuai untuk tema kahwin brown, red, gold/brown-red, gold/brown-blue (nak tema merah pakai inner merah, nak tema biru pakai inner biru) insyaallah inner akan saya siapkan juga. Kalau nak kemban saya ada kemban merah, gold, soft brown, dark brown. Kalau nak inner cotton lengan panjang bole saya siapkan warna2 yang sesuai.
Bottom yang saya ada adalah kain songket warna brown-based+red (siap jahit terus pakai je) red-based+blue (siap jahit dah jadi skirt)
Tudung & veil, sekarang nie belum ada lagi (masa tue sy sewa kaler gold), saya plan nak siapkan sebelum Mac 2012 nie, kaler dark brown...
Baju untuk lelaki: sesuai ngan kat gambar... ala2 Sundanese/Javanese coz hari tue kahwin kat sana... 
Bottom lelaki saya siapkan seluar satu set ngan baju & songket yang sama ngan perempuan, plus tanjak daripada songket corak yang sama.
Siap dengan kasut full beads merah dan biru untuk bride and groom.
Size bride: 38
Size groom: 40




SET KEBAYA C
Black-based with soft gold and silvery-black beads...
Panjang kebaya sampai bawah lutut.
Long sleeve, kerawang sikitbut mostly ditutup ngan beads.
Betul2 full beads, quite heavy, nampak glam hehe...
Sebab hitam, kebaya nie xnampak transparent sangat sebab banyak pakai lace juga dan sesuai untuk tema kahwin black-cream atau black-gold. Insyaallah inner akan saya siapkan juga. Kalau nak kemban saya ada kemban soft gold. Kalau nak inner cotton lengan panjang bole saya siapkan warna2 yang sesuai.
Bottom yang saya ada adalah skirt creamy gold dengan detail layered-lace kat depan (tengok dalam gambar) ada kerawang juga.
Tudung hitam full beads & veil hitam panjang sampai kaki.
Baju untuk lelaki: sesuai ngan kat gambar... Baju melayu kaler creamy gold sama material ngan skirt bride sekali ngan seluar yer.
Sarung & tanjak tu bole outsource sendiri (sebab hari tue kami sewa juga)




KEBAYA D

Red-based Javanese kebaya with full red beads
Panjang kebaya sampai lutut.
Long sleeve, material net dengan kerawang dan banyak beads.
Quite heavy coz of beads.
Sesuai untuk tema kahwin merah atau kalau nak tema lain mix ngan merah. Insyaallah inner akan saya siapkan juga. Kalau nak inner cotton lengan panjang bole saya siapkan warna2 yang sesuai.
Bottom : kain batik jawa/songket. Tue je yang saya ada setakat nie.
Tudung & veil xada.
Baju untuk lelaki: ada, hanya kebaya perempuan.


MAKLUMAT PENGANTIN PEREMPUAN
Berat: 53kg
Tinggi: 160cm
Material kebaya tue stretchable gak, bole la yang berbadan besar sikit dari saya pakai baju nie,
Kalau yang lagi kiut miut bole alter kecikkan sikit...

MAKLUMAT PENGANTIN LELAKI
Berat: 70kg
Tinggi: 165cm
Seluar lelaki tue ada lipatan kat bawah kalau tinggi sikit bole le buka lipatan tue.
Kalau yang lagi kiut miut bole alter kecikkan sikit...


    Untuk maklumat pasal set cadar pengantin bole tengok KAT SINI.

    Kiranya tue je maklumat yang saya bole kongsi pasal baju nie...
    Kalau korang pakai warna/tema wedding yang sama bole la pakai kebaya nie kan...
    Lagi kalau size sama, senang :)

    Apa2 saya update lagi later :)



    PS: Sewa FREE nie untuk sesi Peraduan Kebaya Kahwin by Red Ribbon Boutique and Blog. Bagi sape2 yang nak sewa bole contact saya yer kat redribbonboutique@yahoo.com.






    twitstamp.com

    1 comments:

    Hi dear,
    i dah link your blog...
    interested jugak nak join contest ni..ni link entri: http://blinkerszone.blogspot.com/2012/01/peraduan-kebaya-kahwin-by-red-ribbon.html

    apa2 update la yer ;) thanks

    Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers