Thursday, March 10, 2011

My Wedding Prep: Pelamin Design

Pasal tukar tema kahwin nie, saya kne fikir decoration lain untuk wedding reception nanti.
Nak buat sendiri memang x la, xsanggup hehe...
Lagipon untuk decoration nie kita kne amek syarikat yang dah engaged ngan dewan yang kita sewa, or else dia akan charge kita kaw kaw... huhuuuuu........

Since the theme is Moroccan wedding, so me and mom (kita berdua je yang rancang semua2 pasal wedding nih hihihhi thanks Mommy..) nak buat something with essense of Arabian nite with kubah2 decoration...

Few options taken from internet:


So-called-Kubah yang cantik, I think I can't afford this...
But I've been asking for quotation for this kind of design, minus few things: kurangkan tiang & bunga. So it will goes like this:

(file gambar yang saya hantar kat decoration company, tgh tunggu quotation)


Yang nie pon cantik, but white based. I prefer yang gold.
 

Yang last nie simple. Mungkin bole jimat budget...
Bole ke? Huuuuu dup dap nie tunggu harga.
Sebab untuk tema yang sebelum nie, FRENCH WEDDING, diorang bagi harga mahal nak mampos. Sedeeehhh... tu le I come up with more-in-detail description, harap2 diorang sennag nak kira and tahu yang saya nie nak budget2 sikit hehe...

Btw kenapa pelamin tue besar sangat? 
Kat Indonesia bukan pengantin jer yang berdiri kat atas pelamin, tapi parents dari kedua belah pihak juga. So kene muat 6 orang la :)

Lain dari area resepsi, saya pon ada idea untuk area lobby (tempat terima tamu):


nie pon gambar yang saya bagi kat decor people, sebelum nie kita cakap2 je,last2 dia buat quotation mengarut sgt, banyak bende dia letak kat sini, sooo expensive... so kalau saya gambar macam nie, harap2 dia paham saya nak yang BUDGET sikit hehe...

Sebetulnyer idea banyak, macam nak letak wishing tree, dah tue mom nak ada mini fountain...
Tengok la dulu rate dia berapa, kalau ada budget leh tambah (but I dont think so la, merujuk kat last quotation, decoration tue sangat mahal)

Hope bole dapat harga bagus... 
Sabtu nie diorang nak datang umah wat design presentation sekali deal harga jugak :)






2 comments:

waaa..hebatnyer pelamin u lalink..cantiikk

lalink, tahts not my pelamin, nanti my pelamin lagi sederhana hehehe... harap2 sederhana pon still cantik :)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers