Thursday, March 3, 2011

Wedding Prep: Moroccan Wedding Theme - CONFIRM


What a last minute decision, huffff... masih rasa dup dap hati nie... 
Insyaallah everything's gonna be okay...

Dekat title dah nampak dah final decision me nak pakai:
MOROCCAN WEDDING THEME

Dah tahu tema wedding me sebelum nie?
Jom tengok perbezaan dia:


Betul2 lain kan? Bagaikan tanah dengan langit hihihihi...
Tetiba 2 malam lepas terfikir nak tukar tema from INI jadi INI. Ingat main2 jer, masa mom tengok kaler yang baru tue x ok, then that's it. Me ok jek...


Semalam saya sempat temankan mom pegi dentist, kesian dia... dah berapa hari nie sakit gigi.
Tapi tengok la sempat jer senyum... Sangat manis... Sayang mom...

Then lepas habis dari dentist tue, mom ajak saya cari kain untuk seragam kawin untuk family.
Why not? Jom la kita hunting kain!!!! *semangat*


We went to Majestic (pronounce:Mayestik), kat Jakarta Selatan. Kat sini banyaaaakkkk sgt kedai2 kain. Dulu kedai kain je kat situ, sekarang ramai orang buka kedai2 lain macam kedai dulang hantaran, gubah hantaran, jahit kebaya kawin, kedai reben, semua yang berkaitan ngan wedding ada kat sana. Kira nak jadi one stop shopping untuk orang2 yang nak kawin... 

Apa yang saya xsuke dari kesempatan nie, sekrang harga mahal2. Sebab tokey kedai dah tahu dah semua orang nak pegi sana nak kawin mesti siapkan duit banyak. Main belasah je bagi harga. Masih ingat tak pasal saya beli reben untuk gubahan hantaran Mr Red Ribbon kat SINI? Haaa... nie beli kat sini nie, harga mahal nak mampos! Tapi memang kedai kain banyak kat sini. Area Majestic nie saya rasa salah satu lokasi tempat ramai orang India/Pakistan di Indonesia, sbb banyak kedai kain. Tapi diorang cakap English/Bahasa Indonesia jer, very fluently... without shaking their head summore, hehehe... 


Saya rasa betul2 untuk mewujudkan tema French Wedding Theme tue xsenang...
Kain brokat yang selalunyer kita pakai untuk kebaya, memang jarang yang ada kaler macam tue.
Yang kat atas nie, definitely no, even the shop assistant dah pujuk2...
Tapi memang BUKAN BIRU TUE YANG SAYA NAK!


Lepas tue yang nie plak, BIRU dah FAILED.
Dahtue tambah lagi chocolate... NO, I want soft color!


Last2, jumpe biru nie je yang bole masuk dalam ketegri biru yang kita cari...
Tapi... saya xsure... Tapi dah petang, xterasa dah 10 kedai kita masuk, dah almost 4 hours mencari2 biru yang saya nak tapi xjumpa juga.
Mom dah penat, saya xcakap lagi yang saya sure bole beli biru nie.
Mom plan nak beli yang nie untuk adik beradik...
Then untuk keluarga besaar? Untuk kawan2 mom and dad?
Untuk kawan2 saya?
Nak berpusing Jakarta berapa hari lagi cari kaler biru nie?
Confirm yang ada buat penat jer!
Memang bermimpi nak dapatkan kain biru yang sesuai dengan apa yang ada kat minda.
Dah cukup la bermimpi, mom... Xpayah beli...


Hmmm... Peningg...

MOM KECEWA MASA SAYA CAKAP NAK TUKAR MOROCCAN THEME.

Saya tahu, 2 hari lepas pon mom cakap tak nak.
Tapi apa nak dikata? Saya ada masa kat Jakarta 3 hari lagi jer...
Selebihnye satu minggu kat Bandung then fly back to KL.
Bila nak cari kain, mommy?

Kita sempat diam...

Then saya approach lagi...

"Mom, imagine kalau pakai tema Moroccan tue, semua kaler cantik yang mom nak, biru, hijau, orange, coklat, kuning, merah, pink, ungu, semua bole pakai."

She still in her silence.

Then I started to pick few colors that might interest her:


Cantik2 kan mom? Colourful!!!
Then she started to mix and match some kain...
Then, yeaaaa she agreed to use Moroccan Wedding Theme!!!


Biru, Coklat... Ada!

Yey! Dah x tension lagi!


Nie kaler2 lain yang kita beli...
Bearap jam ye kitotang duduk kat kedai tue?
Dari lepas Asar sampai lepas Maghrib...
Nasib baik ada mushalla kat belakang kedai...

Then terus bayar!!!
Berapa habis? Rahsia...
Nak tahu? sila email untuk bertanya, saya siap share cerita
redribbonboutique@yahoo.com

So far, kain2 yang dah dapat:
[x] Kain keluarga untuk adik beradik : 7 helai (brown)
[x] Kain kebaya untuk keluarga besar : 19 helai (turquoise)
[x] Kain kebaya untuk panitia/among tamu (parent's friends) : 10 helai (green)
[x] Kain kebaya untuk adik beradik orang tua : 16 helai (merah)
[x] Kain kebaya untuk sepupu : 7 helai (orange)
[x] Kain kebaya untuk penerima tamu : 4 helai (pink peach)

Alrite, sekarang masa untuk update 






0 comments:

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers