Tuesday, November 3, 2015

Merindui Ex-Staff

Assalamualaikum bloggers...
Selalu update iklan. Hari nie xnak tulis pasal iklan.
Actually kan my baby boy dah besar, insyaallah next intake (January 2016) akan mula bersekolah.
So, as a mother, ada masa lagi dua bulan je untuk boleh bersama dan selalu bermanja.
Over my business... bz ness okay...

Alhamdulillah staff kat butik has been helping a lot, and hope they will improve day by day...
Tapi dalam keadaan ekonomi yang merudum macam nie, perlu perhatikan banyak perkara, to be honest... lately business was so hard, people willing to pay less but we as a service provider need to spend more coz semua harga barang naik/
So, eventho dah ada staff baru kat butik, I'm still busy xingat masa...
Busy to think HOW TO SURVIVE coz I almost get nothing every month...
Just trying to survive...
The most important are my staffs, everything for them first, then only me...
I will make sure they will get what they should get, and I promise they will...

So cerita pasal staff yang dirindui...
Everybody said lil kids will say truth and pure...
Rafi, just as this one of my staff left, selalu je bertanya pasal dia ni...
Not asking about other staffs tau, only her..

She's one of my ex staff, part time actually, selalu amek job everytime dia bercuti.
Prestasi bagus, future employer you should hire her!
Until one day terlampau bz dengan assignments kat kolej (selepas keje kat butik dia sambung buat sambil belajar kat kolej dia, kat Kuantan)
So I'm letting her go...

Dia je yang nampak boleh close betul2 ngan Rafi.
Dia la yang paling Rafi sayang.
Yang selalu Rafi tanya...


Entah bila Kak Alia ni nak singgah ke butik,
Bila nak habis belajar?
Bila nak kahwin?
Hehehe

But you know, when you care about someone, you'll always happy when the person happy.
If she's happy out there, I will be happy too
Even deep inside my heart will always hope she'll join the team again someday :)


0 comments:

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers