Thursday, July 3, 2014

Alhamdulillah, Penghijrahan Felixia Yeap

Assalamualikum...

Izinkanlah hari ini saya menuliskan berita bahagia untuk rakan2 semua especially ummah Muslimah di dunia.
In no relation to religion, seorang perempuan telah meninggalkan masa 'gelap'nya dan berubah menjadi seseorang yang lebih baik.

Orang di sekeliling saya pada masa itu kebanyakkannya mengukur kebahagiaan dengan kekayaan teman lelaki, apa parti yang paling "happening" yang mereka dapat pergi, rasa "happy" janji dapat minum dan mabuk, berapa yang boleh dikikis dari lelaki kaya yang memikat, dan kebanyakkan mendahagakan kemewahan dan dicari tanpa mempedulikan harga diri.

Tetapi bagi saya, itu bukan kemewahan yang saya cari. Sebab apa gunanya punyai kemewahan tetapi hidup rasa kosong, tidak bermakna dan bergelumangan dengan dosa?
Itu bukan kebahagiaan yang saya carikan.
Quoted from her blog.


To all muslims, the good news is Felixia Yeap has decided to convert to Islam.
Subhanallah, Alhamdulillah...

Dan pada hari ini, iaitu hari bersejarah dalam hidup saya...saya akan menjadi seorang Islam secara rasmi. 

3 Julai 2014, bersamaan dengan 5 Ramadhan 1435.

Saya yang telah Islam di hati (tanpa disedari), kini akan mengucapkan 2 kalimah syahadah saya di depan keluarga terdekat saya, dan juga para kenalan yang telah seringkali menyokong dan memberi galakkan pada saya supaya terus istiqamah.


Bole membaca coretan tangannya dalam blognya:



 

Untuk sesiapa yang selama ini sibuk menghantar makian, fitnah, dan macam2 pada sis Felicia, harap2 boleh mengambil ikhtibar dari penghijrahan beliau.
Bukan senang macam kita muslim daripada lahir pon dah seorang muslim, xkne bersusah payah macam saudari kita ini, lagi kita nak sudutkan dia.
At least, bagi la sokongan kat dia kan?
She's about to learn... bukan masanya untuk condemn sana sini...


One thing yang mungkin kita tak sedar, kita ini bukannya pasti lagi sempurna daripada dia.
I salute her yang dah lepasi semua cabaran ini.
This is between Her and Allah.
Please everyone, ambil ikhtibar untuk menjadi seorang muslimah yang lagi baik.
#notetomyself

Insyaallah...
 

  

0 comments:

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers