Monday, February 17, 2014

Belajar Make Up dengan Cik Qu :)

Assalamualaikum...
Saya join make up class?
Pelik?
Hehe, saya xberminat dengan make up nie, memang tangan keras, xpandai nak make up org.
Make up sendiri pon xpandai...

Aritue kan ada cite yang saya join basic daily make up class?
Lepas tu just back to normal je la, xpernah pon nak practice2 bagai hehe...
So in short, walaupun berbisnes perkhidmatan kahwin, saya xminat untuk wat make up.
Let oter ppl do, xbaik kalau serakah, semua bende nak buat huhu...
Saya buat pape yg saya boleh buat je la...

Back to topic, aritue my cousin tetiba cakap berminat nak wat make up2 nie...
First reason is that family dia banyak kenduri2 kahwin sedara mara.
And her sis in law tiap2 minggu mesti gi kenduri mesti gi salon dulu nak make up.
So she wanted to learn for her family first, and selebihnya if bole dapat job make up2 pon bagus jgk kan...


So hari tu...
Mmg dah deal nak belajar make up kat my hse kat Puchong.
Ok la tue, sy suka sgt kl ada org datang rumah...
Rumah senantiasa hangat penuh gelak tawa orang, Rafi pon suka sbb my cousin's baby pon ikut, ada la kawan utk main :)

I wasn;t there masa class tu, even class tu kat living room.
I was in my small office room with ubby siapkan quotation2 yg banyak sgt huhu pening kepala.
My cousin's maid yang jadi model utk make up tu.
Xdpt la dgn saya nie, xberapa suka di make up hehe lagi masa2 flu dan batuk mcm nie, xselesa rasanya :(


Haaa nie la hasil tangan the trainer, Cik Qu, dan my cousin :)
Semua make up items, trainer yg bawak.
Upah mengajar pon cukup berbaloi, plus, dia dtg ke rumah hehe
Peramah plak Cik Qu nie... dan memang da biasa mengajar sbb dia cikgu :)
Sesiapa berminat nak belajar ngan Cik Qu boleh contact saya utk dapatkan maklumat hp.
Banyak tips yang bagus dia bagi :)

Selepas Cik Qu balik, saya pon habis dengan kerja2...
Paksa punya paksa my cousin utk make up kan saya.
Xada barangan make up sikitpon so pakai la apa yg ada kat rumah.
Barang2 make up biasa je xde yang special, xde yang mahal.
Barangan make up ape la yg saya ada? Bukan suka make up pon...
So, ni la hasilnya dengan barang2 yg ala kadar :)


Not bad for first trial.
Bibir pucat coz I dont have lipstick (baru sedar keh keh)
Abaikan wajah saya tu yang saya pon baru perasan saya bambam sangat :P

Hope my cousin makin pandai, rajin berlatih, dan xjemu2 utk belajar dari kesilapan.
For me bab2 make up ni mmg kne banyak practice...
Insyaallah...



0 comments:

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers