Thursday, September 5, 2013

Deco Wedding dengan Birdcage Comel

MAAF KAMI SUDAH TAK BUAT DESIGN MINI PELAMIN INI
TERIMA KASIH


Assalamualaikum, bloggers and Bride To Be...

Hari nie nak share pasal deco pelamin dengan birdcage bamboo.
Sebelum nie Red Ribbon Wedding Works memakai deco2 dengan birdcage besi yang bole dibeli di kedai2 barangan pelamin/kahwin.
Tapi tetiba saya jatuh cinta dengan birdcage yang real, betul2 real, a.k.a rumah atau sangkar burung yang betul2...
Looks natural dan dengan sentuhan cat putih diatas bamboo yang nampak xkemas, membuat birdcage tue nampak seperti birdcage lama, sesuai untuk tema2 vintage.
So project untuk membuat deco daripada birdcage nie mula la dijalankan :)

Alhamdulillah nampak comel jgk, eventho birdcage macam nie lagi senang rosak sebab dibuat dari bamboo yang sangat nipis2.
Kena jaga extra hati2 untuk mengelakkan bamboo patah.

Ini ada contoh pelamin saya letak bunga2 kat atas birdcage tue...


Simple tapi saya suka sangat2 birdcage, lagi letak burung pigeon kat dalam sangkar tu.


Nie lagi satu birdcage letak kat atas dan letak reben jugak, hook birdcage nie dibiarkan kat situ je (so bole la buat deco birdcage nie untuk digantung bukan letak kat bawah sahaja), tapi untuk method nie, bunga2 saya letak dalam sangkar ye... bukan letak kat atas birdcage.

Ramai deco dengan birdcage nie sarat dengan daun2 dan bunga2, contoh macam yg saya dapat daripada En.Google:


Cantik untuk centerpiece, cari birdcage yang saiz xterlalu besar.


Yang nie pon sangat simpel dan classic.
Bunga2 tue yang menyerlahkan birdcage tue, kne pandai2 buat deco.

Sekarang nie, saya buat deco simpel2 je dulu, mungkin untuk majlis yang lebih memerlukan banyak bunga mesti akan saya buat dengan tambahan bunga yang cantik2 :)

Yang berminat dengan pelamin2 saya kat atas bole PM saya kat FB ye, gambar2 pelamin lain ada kat sini:


Ada mana2 Bride to Be yang teringin membuat DIY pelamin atau deco photobooth dan deco lain2 dengan bamboo birdcage, bole sewa barang2 tue drpd kami...




Anything, just PM us on FB, email, or whatsapp.
Tq everyone, and hope this post can brings some idea for your DIY wedding.
Take care and good luck :)





0 comments:

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers