Saturday, May 21, 2011

Saya makan Bak Kut Teh?


Hari tue saya pegi makan KAT kedai Bak Kut Teh.
Dah lama dah, nie baru ternampak gambar2 jer...
Hari tue Chinese New Year and I was at the orchid farm.
My friend and semua orang kat sana Chinese la...

Selalunya bab2 lunch nie, saya jadi raja, I can choose anything I want for lunch.
Sebab only me jer yang moslem, banyak pantangan untuk makan.
Memang kalau dah time lunch, even boss pon cakap, 
"Nak makan apa, you choose yer."

Tapi, hari tue kan Chinese New Year,
I bole tengok muka2 diorang yang nak makan something different, something yang ada ala2 Chinese New Year. And me as a person yang duduk kat heterogenous world, memang la sebaiknya mempersilakan diorang yang choose nak makan kat mana, to respect them.
Alaaa, sekali nie jer kan, selebihnya saya yang akan choose lunch menu lagi hehe...

 

So, kita pegi satu kedai la kat area Sg. Buloh.
Mesti ada orang rasa pelik saya masuk kedai bak kut teh hehe...
First first diorang buat Chinese Tea, dah siap dalam satu sachet camtue...
Satu sachet untuk satu pot...


Nie la BAK KUT TEH tue...
Jangan la imagine bende2 yang pelik2 yer.
This is just for your info je ek...
Tapi saya percaya korang mesti taknak makan kan?
To all yang xmakan la, to all blogger yang came accross my blog & memang bole makan, 
Sila la... Tapi saya xmakan la hehe..

 

I even didn't drink the Chinese tea,
Kangkong goreng nie pon xmakan...
Takuuuutttt hihihi...
Xde bab* pon mungkin diorang pakai minyak bab* kan, atau cattle tue bekas masak bab*
Who knows kan??

Pastue, saya makan ape???
Nak tahu saya order ape?
Haaa... nie la saya tapau kat kedai sebelah....

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


Nasi campur dari kedai melayu kat sebelah!
Hehehehe... joking jer saya makan *bab-*, memang xnak langsung...
Tengok je dah mual dah perot :P



twitstamp.com

2 comments:

haaaaaa!! ape??? makan bak kut teh!!! nasib baik bace sampai abes... hehehe..kalau tak..saya paaaanggg!!! hehe... bak kut teh tu ade pork..tapi skang ni ade yg diorg nak ubah..nak gantikan dengan ayam.. tapi dah kalau kedai cina buat n dia pun ade serve pork jugak..better avoid ..coz barang2 yg diorg guna semestinya ada yg digunakan utk masak pork tu.. nasib baik u tapau je...hehe..even saya pun tak pernah pakai pinggang mangkuk kat umah makcik2 saya yg chinese tu..n diorg pun faham..kalau kiteorg datang rumah, mesti dia bg minum air kotak or air tin ke..hehe..sabar je la u ni..menakutkan org je..hehe

hehehe joking je lalink...
dah lama xwat entry tipu2 nie hehehe :D

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers