Friday, May 20, 2011

My Wedding Prep: Moment Istimewa Photography as my Wedding OP




Salam, bloggers....
It's only few days before me balik KL. 
So macam rush sangat nak prepare semuanye kat Jakarta.
Tue la, awal2 sampai Jakarta relax je, lepak2 kat umah...
Dah sikit lagi masa, dah pening dah...

So, finally I went to my decoration & photography vendor.
I went there twice! Coz first day xwat appointment, so camtue je...
Second day baru bole jumpe representative yang hari tue mom jumpe masa letak deposit.

First day me nak bincang pasal photography je.
Sebetulnye dah book decoration & photography as a package, so sebelum nie me ada cite pasal decoration je kat SINI.
So now, nak cite sikit pasal OP nie...

MOMENT ISTIMEWA PHOTOGRAPHY


Me xtahu lagi hasil keje diorang, lum pernah dengar recommendation dari kawan/sedara, tapi since diaorang nie satu syarikat ngan decoration vendor, KADO ISTIMEWA, yang me dah dengar banyak goodeven excellent testimonials, so I assume photographer nie bagus.

Pegi ofis dia, tengok contoh2 keje diorang, I must say keje diorang bagus, I like!
So, a lil bit confidence ngan photographer nie...

Tengok few hasil keje diorang:

 
Owww I love candid!


They will cover:

- Akad nikah (pelamin shoot & candid)
- Reception (pelamin shoot & candid)
- Mini studio at dewan for among tamu (mom's friends) only, but they said they won't move the mini studio, so me leh pakai untuk bergambar lagi untuk the whole family, using photographer lain (most probably my cousin and my friend from KL)
- Slideshow editing for the big screen inside dewan.
- 2 photobook (akad nikah&resepsi) in baldu cover (buat style cam mini drawer)
- 1 wedding magazine (diorang wat style magazine, kertas x keras but still cantik, untuk letak kat living room kat umah, so ada tamu2 takyah selalu keluarkan photobook yang berat2 dan besar tue, bole tengok2 magazine je, senang)
- 2 print photos from the wedding of 40"x60" together with the frame.
- 1 DVD master (edited) of the wedding, 2 DVD copies for each family (pihak perempuan+lelaki)

Oww syoknye, even for me they still consider expensive, veerryy expensive (huhuuu...) but I must say they are the cheapest from all the photographer we found all these while. FYI, I have to hire photographer yang dah jadi official vendor kat dewan yang me sewa, so memang xleh hore orang lain, kne hire some photographers yang dah ada kat list diorng. Semua photographer pon bagus2, tapi Moment Istimewa nie je yang leh bagi harga terbaeeekk untuk me :)

Nie sample photobook diorang (material acrylic):



And so for the reception, they will need to create a slideshow of me and Mr Red Ribbon's pictures starting dari baby lagi hehe sampai dewasa and jumpe :)
Dah tue me nak selitkan ucapan tahniah (video format) from friends and bloggers...
Ada sesiapa nak bagi ucapan tahniah untuk my wedding?
Let me know please, will be more than happy if ada kawan2 bloggers kat video tue :D - nie seyes tau ~

So that's about it, kesian my brother penat dah tunggu2 hehe...


tue tengok dah ngantok plak dia...
K then, bloggers...
Wait for my next update (lambat sikit coz I'm off to Bandung now for 2 days...)





twitstamp.com

0 comments:

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers