Saturday, November 23, 2013

SARANGHAMNIDA (OST Saranghae:I Love You) Lyric :)






Assalamualaikum...
Sebelum saya nak share lyric lagu OST Saranghae:I Love You nie, sy nak cerita sikit yang drama korea nie gabungan daripada 2 negara, iaitu Indonesia dan South Korea.
Bahasa yang digunakan ialah Bahasa Indonesia, Korean, dan English.
Memang nampak mixed up, tapi foe me I kinda like this drama, xde la mengarut sangat macam sinetron2 Indonesia yang lain2...
Dan banyak shoot kat luar, dhn long and medium shot, tak macam sinetron2 yang kebanyakan close up shot (yang xberapa menarik menurut saya).
Mungkin sebab kebanyakan lokasi shooting kat outdoor kat Bali, memang nak tunjuk keindahan Bali rasanya kot...

Well, drama nie dah few weeks ada kat TV Malaysia, TV9.
Around end of Oct 2012 start rasanya...
Kalau kat TV Indonesia dah masuk dalam Julai 2012 (Indosiar), wow maknanya drama nie dah lama la... Huhuu nasib la duduk sini xupdate ngan drama2 baru kat sana...

Anyway, saya xpernah2 suka drama Korea, tp kat sini sy memang suka lakonan dan karakter Revalina S. Temat yang selalu dapat karakter orang baik, I like her...
Dan juga Korean actor and singer Tim Hwang yang i like too sbb xterlampau jambu sangat, saya sukaaa... So cute and romantic... Ekekek...

Untuk drama nie, OST dinyanyikan oleh Tim Hwang sendiri featuring Astrid, on of Indonesian famous singer.
Jom layan lagunya dan menyanyi sama2...




SARANGHAMNIDA
Tim feat. Astrid


(Astrid) Mengapa engkau tega mencuri hatiku Tanpa seizin aku lebih dulu Memaksaku membuatku lemah tak berdaya Geudae saranghamnida
(TIM) Nabbayo cham geudaeraneun saram
Heorakdo eopsi wae naemam gajyeoyo
Geu dae ddaemune nan himgyeoge salgoman itneun de
Geu daen moreujanayo


(Astrid) Aku bahkan tak seindah Ku tak seindah kedipan matamu Tapi dapatkah kau berikan senyum untukku Walau itu bukan cinta, tapi aku memohon 
(TIM) Birok sarangeun anirado
Eonjenga hanbeonjjeumeun dolahbwajugetjyo

(Astrid)
Hoo aku menunggumu sampai akhir
 
(TIM)
Oneuldo chama motan gaseumsok hanmadi
 
(Astrid)
Hanya satu kata, 

(Atrid & TIM)
Geudae saranghamnida

(Astrid)
Kemarin aku tertidur
 
(TIM)
Geudael geurida jamdeuleotnabwayo
 
(Astrid)
Ketika aku terbangun air matapun jatuh
 
(TIM)
Sirin geudaeireum gwa 

(Astrid)
Lalu aku memohon
 
(TIM)
Heotdoen baraembbunin nakseoman

(TIM)
Eonjenga hanbeonjjeumeun dolahbwajugetjyo
 
(Astrid)
Hoo aku menunggumu sampai akhir
 
(TIM)
Oneuldo chama motan gaseumsok hanmadi

(Astrid)

Hanya satu kata, 

(Astrid & TIM)
Geudae saranghamnida
 
(Astrid)
Kali aku melihatmu lagi
 
(TIM) 
Geudae dwitmoseubeul barabomyeo
Heureuneun nunmulcheoreom sorieopneun geumal
(Astrid )
Bagai air mata

(Astrid & TIM)
Geudae saranghamnida




PS: drama nie ditayangkan di 5 negara: Malaysia, Singapura, Brunei Darussalam, Australia, dan New Zealand.


Lyric source: http://dreamkumiko.blogspot.com/2012/06/lirikterjemah-indo-i-love-you.html


0 comments:

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers