Wednesday, September 4, 2013

Keinginan...



Assalamualaikum, bloggers...
How are things? Harap2 sume sihat.
Me, alhamdulillah one family sihat je, kekadang cough and flu datang, almaklum cuaca mmg camnie kan, tapi so far alhamdulillah bersyukur telah diberikan kesihatan.

Things are great.
Ada satu ahli dalam rumah, belum sempat nak cite.
Rafi ada kawan baru, dia x rasa sunyi sangat skrg :)

Perniagaan, alhamdulillah.
Penat memang penat, tapi kalau xmacam nie pon boring rasanya hidup nie...
Mimpi2 memang la sangat tinggi.
Terngin sangat2 punya rumah sendiri, dan pergi ke Mekah, be it umrah atau naik haji.
Insyaallah... Walau saya tahu mungkin masa tue akan datang lambat lagi, tapi Allah yang tahu apa yang akan jadi kan? Sebagai manusia bole berusaha, and the rest leave it to Allah...



Yang paling penting sekarang, I wont put too much hope.
Ye kan, kalau kita nak sangat2 satu bende dan berharap sangat2, kalau benda tue xjadi, kita akan kecewa.
Saya xnak kecewa, saya nak jalankan hidup macam biasa.
Mungkin saya nie jenis yang xberapa ambitious, saya lebih terima apa yang ada, for me apapon yang kat dunia nie saya dah rasa cukup.
Semua yang Allah bagi kat saya nie dah lebih drpd cukup.
Mimpi dan keinginan mesti ada, tp saya xnak paksakan diri, tengok pada kemampuan.

Mekah... Mekah...
Ramai orang cakap, pergi Mekah dulu baru balik dan hidup dgn berbahagia.
Tapi ada juga kan org balik drpd Mekah tp xbahagia?
So, semua tue kne ikut keikhlasan dan niat hati.
Saya percaya, ada masa untuk saya pergi ke sana.
Doesn't mean belum pergi Mekah saya rasa hidup saya xcukup bahagia.
Saya bahagia. Saya bersyukur sangat2 dengan hidup yang Allah dah bagi bersama my lil family :)
Doa2kan je everyone, saya nak sangat mendapat 'panggilan Allah' untuk ke Mekah :)



Tetibe kan hari nie nak update pasal impianku yang satu ini?
My mom teringin nak gi sana one family sekali dengan menantu2, tapi financial belum mencukupi.
Saya nampak mom pon tengah keje kuat untuk merealisasikan impian mom tue.
Kekadang kesian kat mom, rasa nak saya pulak sponsor mom utk pergi ke sana.
Tapi apa lah daya, sebelum meng'haji/umrah'kan orang, kne ada bekal utk diri sendiri dahulu.
Harap2 la masanya tiba dan kebetulan bole pergi sama2.
Nak sangat2 *huhuuu menitis dah air mata nie*

Ok la, bloggers...
Bertuah la yang dah dapat pergi ya.
Doa doa doa dan doa semoga dipermudahkan jalan untuk ke sana.
Aamiin...


Closing pic: baby Rafi masa usia 11 bulan dulu...
Mama sayang Rafi



0 comments:

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers