Wednesday, February 15, 2012

~ Baby & Allah ~



♥ Bayi itu brtanya kpada ALLAH:
“Para malaikat di sini mngatakn bahawa besok Engkau akan mngirimkn saya ke dunia,
tetapi bagaimana cara saya hidup di sana? Saya bgitu kecil dan lemah...

ALLAH menjawab:
“Aku telah memilih 1 malaikat untukmu. Dia akan mnjaga dan mngasihimu dengan spenuh hatinya.

♥ Bayi brtanya lagi:
“Tetapi dsini, didalam syurga ini, apa yang saya lakukn hanyalh brnyanyi, brmain dan tertawa…Inikn sudah cukup bagi saya untuk brbahagia.

ALLAH mnjawab:
“Malaikat mu nanti akan brnyanyi dan trsenyum untukmu stiap hari. Dan kamu akan mrasakn khangatn cintanya dan mnjadi lebih brbahagia di sana”

♥ Bayi brtanya lagi:
“Bagaimana mungkin saya dpt memahami orang2 brcakap dengan saya sedangkn saya tidak memahami bahasa mereka?

ALLAH mnjawab:
“Malaikatmu akan brbicara kpadamu dengan bahasa yang paling indah yang pernah kamu dengar. Dan dengan penuh ksabarn dan prhatian. Dia akan mngajar kpadamu cara untuk brkata2.”

♥ Bayi brtanya lagi:
“Apakah yang boleh saya lakukn ketika saya ingin brbicara kpadaMu?”

ALLAH mnjawab:
“Malaikatmu akan mngajarkn bagaimana cara kamu brdoa dan brmunajat kpadaKu.”

♥ Bayi brtanya lagi:
”Saya mndengar bahawa di Bumi banyak orang jahat. Siapa yang akan mlindungi saya nanti?”

ALLAH mnjawab:
“Malaikatmu lah yang akan mlindungimu, walaupun mungkin jiwa dan raga trpaksa dkorbanknnya.’

♥ Bayi brtanya lagi:
“Tapi, saya pasti akan mrasa sedih kerana tidak lagi dpt mlihatMu lagi.”

ALLAH mnjawab:
“Malaikatmu akan mnceritakn kpadamu tentang Aku dan akan mngajarkn bagaimana kamu nanti akan kembali juga kpadaKu, walaupun sesungguhnya Aku akan sentiasa dsisimu.” Pada saat itu, Syurga begitu tenang dan hening shingga suara dari Bumi dpt jelas kdengarn.

♥ Dan sang bayi brtanya perlahan :
“ALLAH jika saya trpaksa pergi skarang ini, bolehkh Kamu khabarkn kpadaku nama malaikat yang Kamu maksudkn itu??? 







ALLAH mnjawab:
“Kamu akan memanggil malaikatmu itu sbagai “IBU”.
Maka ingatlh, sentiasa kamu brkasih sayang dengannya dan mnghargai stiap pngorbanan ibu mu. Brbakti, brdoa dan cintailh dia spanjang masa. Dialah satu-satunya harta mu yang tiada galang gantinya.............
"DI DUNIA MAHUPUN AKHIRAT.”



twitstamp.com

2 comments:

besarnya darjat seorang ibu :(

ye nana... memang betul ibu tu "like an angel", terus rindu ibu lepas baca nie... teringat ibu dan baby dalam perut...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers