Tuesday, August 2, 2011

My Wedding Story: H-1 Berinai



As salam, bloggers...
Hari nie nak update sikit pasal my wedding last week.
Lambat sangat kan cite? Mintak maaf la...
Alhamdulillah, semalam dah dapatkan semua gambar2 dari OP.
Just nak upload gambar2 dan tulis cerita tue je takes time sikit :)

Saya nak bercerita pasal hari itu dipakaikan henna oleh akak Tasnim.
Akak nie saya jumpe kat internet, almaklum hidup dalam dunia internet, memang la jumpe akak nie kat internet. Hehehehe...
Satu masa tue saya pegi jumpe dia kat satu lokasi kat Jakarta, me with mom, then berkenalan face to face, and she was a nice person, sukeeee sangat bercerita :)
Dahtue saya bagi la deposit untuk pakej henna nie...

Saya amek pakej henna untuk pengantin dan booth henna selama 2 jam.
Henna untuk tamu2 perempuan sahaja kat dewan resepsi...
So, satu hari sebelum akak nie datang umah, LAMBAT plak.
Risaaauuu sangat. Ye la namapun kenal kat internet.
Tapi insyaallah tengok akak nie cam jujur je... so... tunggu je..
Tengok2 dia datang cakap sesat, cian dia cite ikut jalan nie tue yang jauuuhh sangat.
Huhuuu xpe2 akak, syukur alhamdulillah akak bole sampai ke rumah :)


Kak Tasnim memang sangat friendly, tak boring sembang2 dan dengar dia bercerita time dipakaikan henna nie :) Tak rugi kenal dia...


Riri teman saya behenna...
Sukeee dia asyik nak kacau je, nak pegang2 tangan hehehe...
Tengok muke tue, macam baru je bangun tidur kan? Hehehehe...
Memang satu hari tue duduk kat rumah je dari pukul 11 pagi sampai 9.00 malam berinai.
Siap 2x blackout (sebab tengah settlekan supply electric tambahan untuk extra aircond and lighting untuk photography and pelamin) dah tue ngan kak Tasnim sempat etrtidur plak berdua sambil tunggu henna kat tangan kering...

Saya pakai henna kat atas dan telapak tangan, so kne tunggu kering dulu then the other side (palm) bole start di henna jugak :)


RECOMMENDED!
Sangat2 selesa berinai ngan Kak Tasnim...
Sempoi je orang nie, saya pon jenis orang yang xkesah... 
Masa tengah tertidur tue, saya ngan dia terbangun pada satu masa,
Pastue dia cakap mengantuk lagi semalam baru je lukis henna kat rumah pengantin lain sampai subuh.
Kesian dia, jom la tidur balik sampai petang hehehehe...

Thanks kak Tasnim, siap bagi supply henna for free plak :)
Insyaallah nanti someday saya pakai untuk berhenna sendiri, nak berhias untuk suami :)



twitstamp.com

2 comments:

cantik!!
but me tak berkenan corak macam nih...
lain orang lain taste kan..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers